onsdag 7 januari 2009

Ännu en Solig dag...



På min första arbetsdag efter ett längre juluppehåll lyser solen. Typiskt...
Och här sitter jag på jobb.... Det är ju inte lika kul kan jag säga.
Först en jätteleverans av nya böcker till biblioteket + allt annat runt omkring som ska fixas.


Dessutom har vi fått ett nytt datasystem som skall läras in till imorgon..
Då skolan börjar igen efter jullovet. Phu...
Tycker bara inte att det känns rätt att sitta instängd på jobb när solen lyser utanför fönstret...
Det hade varit mycket lättare och börja jobba om det regnat....
Men nu är det som det är....



Det är dock inget ont som inte har något gott med sig...
När jag började plocka upp böckerna låg det en lite present mellan lådorna....
Och i den låg denna fina bok... Växtförökning..... Ja varför inte...
Det var min fantastiska arbetskamrat E som överraskade mig...
Det är ju strax dax att börja fundera på vad som skall planteras i trädgården...

Ikväll är det kalas för ett av mina brorsbarn... Vi ses hela familjen och alltid händer det något roligt. Ett av barnen bjuder alltid på sig själv...
Så det ska bli kul....

Ha en fortsatt trevlig kväll.